Rewolucja w hotelarstwie – jak technologia zmienia branżę?

Zmiana jest nieodłącznym elementem naszej rzeczywistości. W świecie hotelarstwa, ta zmiana przybiera formę technologicznej transformacji, która zdecydowanie wpływa na kształtowanie tego sektora.

Narzędzia cyfrowe niewątpliwie zrewolucjonizowały sposób, w jaki firmy hotelarskie prowadzą swoje operacje. Systemy zarządzania nieruchomościami (PMS) umożliwiają hotelarzom zarządzanie rezerwacjami i dostępnością pokoi w czasie rzeczywistym. Usprawnia to procesy, obniża koszty i zwiększa wydajność.

Jednak technologia nie wpływa tylko na aspekty operacyjne. Przełomem jest integracja technologii w samym doświadczeniu gościa. Badanie przeprowadzone przez Uniwersytet Cornell wskazuje, że goście coraz częściej oczekują personalizacji swojego pobytu. Dzięki technologii, hotele mogą teraz dostarczyć usługi dopasowane do indywidualnych preferencji każdego gościa.

Innym elementem tej rewolucji jest rosnąca rola mobilności. Dzięki aplikacjom mobilnym, goście mogą teraz dokonywać rezerwacji, sprawdzać wirtualne tury po hotelu, a nawet otwierać drzwi do swojego pokoju, wszystko za pomocą swojego smartfona. To nie tylko ułatwia życie gościom, ale także pozwala hotelarzom na zbieranie cennych danych, które mogą wykorzystać do dalszej personalizacji usług.

Biometria i sztuczna inteligencja to kolejne technologie, które mają potencjał do zmiany świata hotelarstwa. Czy to poprzez użycie rozpoznawania twarzy do check-inu, czy też poprzez użycie sztucznej inteligencji do automatycznego odpowiedzi na pytania gości, możliwości są niemal nieograniczone.

Źródło: Huang, X., Li, X., & Wang, D. (2017). China’s smart tourism destination initiative: A taste of the service-dominant logic. Journal of Travel & Tourism Marketing, 34(9), 1125-1137.

Henryk Kwiatkowski
Ekspert ds. Turystyki | + posts

Jeden z czołowych w Polsce ekspertów ds. turystyki